Odchudzanie

Cynamon – jak pomaga w odchudzaniu?

Cynamon – jak pomaga w odchudzaniu?

Cynamon to przyprawa o niezwykle charakterystycznym, nieco pikantnym aromacie. Pozyskuje się go z kory cynamonowca, znanej pod postacią niewielkich, zwiniętych brązowych lasek. Cynamon ma zastosowanie przede wszystkim w kuchni, bowiem doskonale pasuje do m.in.. jabłek, kompotów lub deserów. Jak się okazuje, nie tylko smak jest jego dużą zaletą.

Prozdrowotne właściwości cynamonu

Cenne właściwości cynamonu wykraczają daleko poza obszar wrażeń smakowych. Ta aromatyczna, słodko-ostra przyprawa wspomaga trawienie, łagodzi ból brzucha oraz przynosi ulgę w stanach reumatoidalnych, bólach zębów, infekcjach dróg moczowych czy dusznościach. Pozytywny wpływ cynamonu wykazano także w leczeniu trądziku oraz impotencji. Cynamon stosowany jest m.in. w tradycyjnej medycynie chińskiej oraz ajurwedzie.

Z prozdrowotnych właściwości cynamonu korzystały też nasze babcie, dodając odrobinę cynamonu do łyżeczki miodu. Mikstura ta miała pomóc w zwalczeniu przeziębienia oraz infekcji wirusowych. To sposoby domowe, jednak dobrodziejstwa cynamonu potwierdzono także w badaniach naukowych.

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego dowiedli, że zawarte w cynamonie aldehyd cynamonowy i epikatechina mają pozytywny wpływ na rozwój mózgu. Są one inhibitorami białka tau, kojarzonego z rozwojem choroby Alzheimera. Co ciekawe, epikatechina jest także ergogenicznym związkiem blokującym miostatynę, a więc białko odpowiedzialne za ograniczenie rozwoju mięśni.

Jak cynamon pomaga w odchudzaniu?

Często wspomina się o wpływie cynamonu na odchudzanie. Nazywany jest nawet, obok kofeiny czy kapsaicyny, naturalnym spalaczem tłuszczu. Dlaczego warto w czasie odchudzania wzbogacić dietę o cynamon?

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, że cynamon uwrażliwia tkanki na insulinę, a więc zapobiega rozwojowi insulinoodporności. Towarzyszy ona często otyłości (wysoki procent tkanki tłuszczowej utrudnia działanie insulinie) i bywa skutkiem niezdrowego stylu życia. Cynamon sprawia, że energia z pożywienia w lepszym stopniu trafia wraz z insuliną do komórek organizmu. Uwrażliwienie na insulinę wspomaga nie tylko odchudzanie, ale i budowanie masy mięśniowej.

Innym czynnikiem odchudzającym cynamonu jest wspomaganie trawienia, a zwłaszcza rozkładu węglowodanów (cukrów). U osób spożywających regularnie cynamon zauważono wyraźny spadek cukru we krwi oraz obniżenie cholesterolu. Warto wspomnieć także o usprawnieniu działania odpowiedzialnej za trawienie trzustki.

Cynamon należy także grupy termogeników, czyli substancji przyspieszających metabolizm oraz spalanie tłuszczu. Ułatwia on proces lipolizy – rozpad trójglicerydów i uwalnianie do krwi kwasów tłuszczowych (i glicerolu), które w następstwie ulegają spaleniu.

W jaki sposób spożywać cynamon?

Choć wydaje się to prozaiczne, warto wspomnieć o spożywaniu cynamonu. Najlepiej po prostu dodać go do owsianki, porcji owoców lub kawy. Cynamon świetnie pasuje do deserów i pomaga w podkreśleniu smaku. Dodany do kawy, może być doskonałym krokiem do wyeliminowania cukru (zarówno białego, jak i brązowego). Pod żadnym pozorem jednak nie spożywaj sypkiego cynamonu w formie czystej za pomocą łyżeczki. W Internecie znajdziesz wiele filmików, które wyjaśnią Cię czym to grozi.

Przeciwwskazania do stosowania cynamonu

Oprócz właściwości prozdrowotnych, cynamon posiada także te mniej pożądane, które stanowią przeciwwskazanie do jego stosowania. Przyprawa ta może działać uczulająco, dlatego przed wprowadzeniem jej do diety sprawdź, czy nie występują u Ciebie alergiczne reakcje. Najczęściej występują one wraz z innymi dolegliwościami tego typu, np. alergią na pyłki, pieprz lub gałkę muszkatołową. Cynamonu powinny unikać także kobiety w ciąży, gdyż w dużych dawkach może mieć działanie poronne.

Na koniec musimy przypomnieć, że cynamon, podobnie jak np. kofeina czy czerwona herbata, nie jest cudownym środkiem na odchudzanie, a jedynie pomocą w redukcji. Najważniejsza jest zbilansowana dieta oraz regularna aktywność fizyczna. Dzięki swoim właściwościom może jednak przyczynić się do przyspieszenia efektów, a już na pewno do urozmaicenia smakowego potraw.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odchudzanie

More in Odchudzanie

Jak wyeliminować cukier z diety? 8 kroków do ograniczenia spożycia cukru

Spalacze.plSierpień 16, 2018

Jak zachować formę na wakacjach? 9 porad

Spalacze.plSierpień 9, 2018

Jak zgubić brzuch w miesiąc?

KlaudiaSierpień 2, 2018

Odchudzanie to nie tylko liczenie kalorii. Na te czynniki także musisz zwrócić uwagę!

Spalacze.plLipiec 23, 2018

Kawa – czy posiada właściwości odchudzające?

Spalacze.plLipiec 18, 2018

Otyłość brzuszna – czym jest, jak powstaje i dlaczego trzeba z nią walczyć?

Spalacze.plLipiec 5, 2018

Skąd brać motywację do odchudzania? 5 sprawdzonych sposobów

Spalacze.plCzerwiec 26, 2018

Jaki jest optymalny poziom tkanki tłuszczowej?

Spalacze.plCzerwiec 22, 2018

Jak szybko schudnąć na lato? Zdążyć przed wakacjami!

Spalacze.plMaj 23, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone