Dietetyka i zdrowe odżywianie

Beta alanina – ważny element diety sportowca

Beta alanina – ważny element diety sportowca

Beta alanina to suplement, bez którego żaden sportowiec, który ma bardzo intensywny wysiłek nie poradzi sobie w czasie długiego treningu. Substancja ta jest skoncentrowaną „pigułka sił i formy” dla biegacza, kolarza czy osoby uprawiającej kulturystykę.

Beta alanina posiada zdolność do zwiększania w organizmie substancji odpowiedzialnej za równowagę kwasowo – zasadową organizmu czyli karnozyny. Wysiłek powoduje w mięśniach większe wydzielanie się właśnie tego kwasu, który jest niekorzystny dla sił. Dlatego beta alanina uzupełnia braki wynikłe w czasie wysiłku, by mięśnie mogły nadal pracować intensywnie.

W pożywieniu beta alanina występuje naturalnie w: białym i czerwonym mięsie.

Funkcje beta alaniny dla układu mięśniowego ludzi sportu i ćwiczących

  • dłuższe i bardziej efektywne treningi dzięki opóźnionemu efektowi zmęczenia,
  • lepsza kurczliwość mięśni,
  • poprawa wydolności płuc,
  • zwiększa się pojemność mięśniowa bez podniesienia wskaźnika tłuszczowego w organizmie,
  • poprzez neutralizację kwasu mlekowego występuje mniejszy ubytek we włóknach mięśniowych,
  • Badania naukowe udowodniły, ze beta alanina jest skuteczniejsza w budowaniu układu mięśniowego niż kreatyna.

Powinna być przyjmowania przed jak i po wysiłku fizycznym. Także łączenie jej z węglowodanami przynosi szybciej dobre korzyści osobom intensywnie ćwiczącym i uprawiającym sporty

Często po zażyciu beta alaniny skóra jest zaczerwieniona i odczuwa się delikatne mrowienie, jest to jednak reakcja całkowicie bezpieczna.

Beta alanina – ważny element diety sportowcaKapsułki czy proszek

Często można przeczytać o rozterce w kwestii jaka forma beta alaniny jest bardziej efektywna. Jednak akurat w tej kwestii nie ma to istotnego znaczenia. Zarówno kapsułki i proszek są tak samo efektywne w porównaniu skuteczności działania na organizm.

Niewątpliwie beta alanina to świetny produkt do łączenia z innymi. Badania w Stanach Zjednoczonych dowiodły, ze właśnie ten produkt pomimo długiego stosowania nie powoduje żadnych działań niepożądanych. Jest idealny dla osób w każdym wieku i niezależnie od stopnia intensywności treningów czy ćwiczeń fizycznych.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcjawrzesień 23, 2021

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plwrzesień 9, 2021

Grzyby nootropowe do kawy

Redakcjawrzesień 1, 2021

Przepisy na posiłki z odżywki białkowej

Monikaczerwiec 17, 2021

Czasowa głodówka: Co to takiego? Czy warto spróbować?

Sylwiaczerwiec 16, 2021

Dietetyczne sosy – sosy zero kalorii

Redakcjaczerwiec 15, 2021

Ile kalorii spalasz w ciągu dnia?

Klaudiaczerwiec 14, 2021

Drugie śniadanie – najlepsze przepisy

Redakcjaczerwiec 2, 2021

Nieszczelne jelito co to? Objawy i leczenie.

spalaczemaj 7, 2021

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone