Dietetyka i zdrowe odżywianie

Beta alanina – ważny element diety sportowca

Beta alanina – ważny element diety sportowca

Beta alanina to suplement, bez którego żaden sportowiec, który ma bardzo intensywny wysiłek nie poradzi sobie w czasie długiego treningu. Substancja ta jest skoncentrowaną „pigułka sił i formy” dla biegacza, kolarza czy osoby uprawiającej kulturystykę.

Beta alanina posiada zdolność do zwiększania w organizmie substancji odpowiedzialnej za równowagę kwasowo – zasadową organizmu czyli karnozyny. Wysiłek powoduje w mięśniach większe wydzielanie się właśnie tego kwasu, który jest niekorzystny dla sił. Dlatego beta alanina uzupełnia braki wynikłe w czasie wysiłku, by mięśnie mogły nadal pracować intensywnie.

W pożywieniu beta alanina występuje naturalnie w: białym i czerwonym mięsie.

Funkcje beta alaniny dla układu mięśniowego ludzi sportu i ćwiczących

  • dłuższe i bardziej efektywne treningi dzięki opóźnionemu efektowi zmęczenia,
  • lepsza kurczliwość mięśni,
  • poprawa wydolności płuc,
  • zwiększa się pojemność mięśniowa bez podniesienia wskaźnika tłuszczowego w organizmie,
  • poprzez neutralizację kwasu mlekowego występuje mniejszy ubytek we włóknach mięśniowych,
  • Badania naukowe udowodniły, ze beta alanina jest skuteczniejsza w budowaniu układu mięśniowego niż kreatyna.

Powinna być przyjmowania przed jak i po wysiłku fizycznym. Także łączenie jej z węglowodanami przynosi szybciej dobre korzyści osobom intensywnie ćwiczącym i uprawiającym sporty

Często po zażyciu beta alaniny skóra jest zaczerwieniona i odczuwa się delikatne mrowienie, jest to jednak reakcja całkowicie bezpieczna.

Beta alanina – ważny element diety sportowcaKapsułki czy proszek

Często można przeczytać o rozterce w kwestii jaka forma beta alaniny jest bardziej efektywna. Jednak akurat w tej kwestii nie ma to istotnego znaczenia. Zarówno kapsułki i proszek są tak samo efektywne w porównaniu skuteczności działania na organizm.

Niewątpliwie beta alanina to świetny produkt do łączenia z innymi. Badania w Stanach Zjednoczonych dowiodły, ze właśnie ten produkt pomimo długiego stosowania nie powoduje żadnych działań niepożądanych. Jest idealny dla osób w każdym wieku i niezależnie od stopnia intensywności treningów czy ćwiczeń fizycznych.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Hormonalna terapia zastępcza – dla kogo? kiedy stosować? czy jest bezpieczna?

spalaczePaździernik 9, 2018

Suplementy diety bezpieczne dla kobiet w ciąży

KlaudiaPaździernik 9, 2018

Magnez z witaminą B6 – czemu warto przyjmować

KlaudiaPaździernik 8, 2018

Napoje izotoniczne – warto czy nie?

KlaudiaPaździernik 8, 2018

Post Dąbrowskiej – opis diety i zasady stosowania

SylwiaWrzesień 29, 2018

Dieta sportowca – co jest najważniejsze?

MonikaWrzesień 28, 2018

Dieta 1500 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

SylwiaWrzesień 28, 2018

Dieta 1200 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

SylwiaWrzesień 27, 2018

Dieta 1000 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

SylwiaWrzesień 26, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone