Dietetyka i zdrowe odżywianie

Beta alanina – ważny element diety sportowca

Beta alanina – ważny element diety sportowca

Beta alanina to suplement, bez którego żaden sportowiec, który ma bardzo intensywny wysiłek nie poradzi sobie w czasie długiego treningu. Substancja ta jest skoncentrowaną „pigułka sił i formy” dla biegacza, kolarza czy osoby uprawiającej kulturystykę.

Beta alanina posiada zdolność do zwiększania w organizmie substancji odpowiedzialnej za równowagę kwasowo – zasadową organizmu czyli karnozyny. Wysiłek powoduje w mięśniach większe wydzielanie się właśnie tego kwasu, który jest niekorzystny dla sił. Dlatego beta alanina uzupełnia braki wynikłe w czasie wysiłku, by mięśnie mogły nadal pracować intensywnie.

W pożywieniu beta alanina występuje naturalnie w: białym i czerwonym mięsie.

Funkcje beta alaniny dla układu mięśniowego ludzi sportu i ćwiczących

  • dłuższe i bardziej efektywne treningi dzięki opóźnionemu efektowi zmęczenia,
  • lepsza kurczliwość mięśni,
  • poprawa wydolności płuc,
  • zwiększa się pojemność mięśniowa bez podniesienia wskaźnika tłuszczowego w organizmie,
  • poprzez neutralizację kwasu mlekowego występuje mniejszy ubytek we włóknach mięśniowych,
  • Badania naukowe udowodniły, ze beta alanina jest skuteczniejsza w budowaniu układu mięśniowego niż kreatyna.

Powinna być przyjmowania przed jak i po wysiłku fizycznym. Także łączenie jej z węglowodanami przynosi szybciej dobre korzyści osobom intensywnie ćwiczącym i uprawiającym sporty

Często po zażyciu beta alaniny skóra jest zaczerwieniona i odczuwa się delikatne mrowienie, jest to jednak reakcja całkowicie bezpieczna.

Beta alanina – ważny element diety sportowcaKapsułki czy proszek

Często można przeczytać o rozterce w kwestii jaka forma beta alaniny jest bardziej efektywna. Jednak akurat w tej kwestii nie ma to istotnego znaczenia. Zarówno kapsułki i proszek są tak samo efektywne w porównaniu skuteczności działania na organizm.

Niewątpliwie beta alanina to świetny produkt do łączenia z innymi. Badania w Stanach Zjednoczonych dowiodły, ze właśnie ten produkt pomimo długiego stosowania nie powoduje żadnych działań niepożądanych. Jest idealny dla osób w każdym wieku i niezależnie od stopnia intensywności treningów czy ćwiczeń fizycznych.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone