Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jakie ryby najlepiej jeść?

Jakie ryby najlepiej jeść?

Ryby mają bogaty skład, a także posiadają szereg właściwości prozdrowotnych. Trzeba również pamiętać, że są bardzo smaczne, ale nie każdy przepada za ich smakiem. Jednak, czy na pewno każda ryba jest zdrowa i bezpieczna dla organizmu człowieka? Dziś dowiemy się, jakie są rodzaje ryb, które są zdrowe, a których najlepiej unikać.

Rodzaje ryb

Z ryb, które wybieramy wyróżnia się ich dwa rodzaje. Istnieją ryby morskie, do których zaliczają się:

  • Makrela,
  • Śledź,
  • Tuńczyk,
  • Łosoś,
  • Dorsz,
  • Halibut,
  • Szprot

Wyróżnia się również ryby słodkowodne, a należą do nich:

  • Karp,
  • Pstrąg,
  • Płoć,
  • Sandacz,
  • Brzona,
  • Karaś.

Właściwości i wartości odżywcze ryb

Uważa się, że to ryby morskie są zdrowsze od tych słodkowodnych, a powodem jest to, że zawierają one w sobie wyższe stężenia kwasów omega-3. To właśnie one sprawiają, że ryby są tak zdrowe i drogocenne. Kwasy omega-3 nazywane są niezbędnymi nienasyconymi kwasami tłuszczowymi. Nazywane są one tak, ponieważ organizm człowieka nie jest ich w stanie samodzielnie wytworzyć, przez co konieczne jest ich dostarczanie wraz z pożywieniem. Człowiek potrzebuje około dwóch gramów kwasów tłuszczowych dziennie. Do zaspokojenia tej dawki najlepiej jeść ryby dwa razy w tygodniu. Najlepiej wybierać ryby morskie, ponieważ mają one bogatszy skład, dzięki czemu są zdrowsze.

Kwasy omega-3 są szczególnie ważne dla układu sercowo-naczyniowego. Warto również zaznaczyć, że osoby, które jedzą duże ilości ryb mają lepszą pamięć, poprawiają się ich zdolności umysłowe i umiejętności poznawcze, a także zmniejsza się u nich ryzyko rozwoju choroby Alzheimera, a także demencji. Kwasy omega-3 dbają o nasza odporność i korzystnie wpływają na pracę narządu wzroku.

Które ryby są najlepsze?

Najlepiej, jeżeli w naszej codziennej diecie znajdzie się miejsce dla łososia. Jest to jedna z najcenniejszych ryb, która zawiera w sobie wysokie stężenie kwasów tłuszczowych, a także bogata jest w witaminę A, D, E, B i jod. W sklepie warto zwrócić uwagę na rodzaj łososia. Najlepsze są pacyficzne i atlantyckie. Doskonale na zdrowie wpływa również pstrąg, który ma chude mięso i zawiera najwięcej kwasów omega-3 wśród ryb słodkowodnych. W sklepie najlepiej kupować okazy nieduże. Śledzie to ryby tłuste, które bogate są w kwasy omega-3. Zawierają one również witaminę E, D i B. Na naszym rynku najczęściej dostępne są śledzie atlantyckie, dzięki czemu nie musimy się obawiać, że pojawi się u nas problem z nadmierną ilością dioksyn. Dobrze jest wybierać mintaja, który zalicza się do ryb z chudym mięsem, a ma ona dobroczynny wpływ na pracę organizmu człowieka, ponieważ zawiera wysokie dawki fosforu.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone