Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jakie ryby najlepiej jeść?

Jakie ryby najlepiej jeść?

Ryby mają bogaty skład, a także posiadają szereg właściwości prozdrowotnych. Trzeba również pamiętać, że są bardzo smaczne, ale nie każdy przepada za ich smakiem. Jednak, czy na pewno każda ryba jest zdrowa i bezpieczna dla organizmu człowieka? Dziś dowiemy się, jakie są rodzaje ryb, które są zdrowe, a których najlepiej unikać.

Rodzaje ryb

Z ryb, które wybieramy wyróżnia się ich dwa rodzaje. Istnieją ryby morskie, do których zaliczają się:

  • Makrela,
  • Śledź,
  • Tuńczyk,
  • Łosoś,
  • Dorsz,
  • Halibut,
  • Szprot

Wyróżnia się również ryby słodkowodne, a należą do nich:

  • Karp,
  • Pstrąg,
  • Płoć,
  • Sandacz,
  • Brzona,
  • Karaś.

Właściwości i wartości odżywcze ryb

Uważa się, że to ryby morskie są zdrowsze od tych słodkowodnych, a powodem jest to, że zawierają one w sobie wyższe stężenia kwasów omega-3. To właśnie one sprawiają, że ryby są tak zdrowe i drogocenne. Kwasy omega-3 nazywane są niezbędnymi nienasyconymi kwasami tłuszczowymi. Nazywane są one tak, ponieważ organizm człowieka nie jest ich w stanie samodzielnie wytworzyć, przez co konieczne jest ich dostarczanie wraz z pożywieniem. Człowiek potrzebuje około dwóch gramów kwasów tłuszczowych dziennie. Do zaspokojenia tej dawki najlepiej jeść ryby dwa razy w tygodniu. Najlepiej wybierać ryby morskie, ponieważ mają one bogatszy skład, dzięki czemu są zdrowsze.

Kwasy omega-3 są szczególnie ważne dla układu sercowo-naczyniowego. Warto również zaznaczyć, że osoby, które jedzą duże ilości ryb mają lepszą pamięć, poprawiają się ich zdolności umysłowe i umiejętności poznawcze, a także zmniejsza się u nich ryzyko rozwoju choroby Alzheimera, a także demencji. Kwasy omega-3 dbają o nasza odporność i korzystnie wpływają na pracę narządu wzroku.

Które ryby są najlepsze?

Najlepiej, jeżeli w naszej codziennej diecie znajdzie się miejsce dla łososia. Jest to jedna z najcenniejszych ryb, która zawiera w sobie wysokie stężenie kwasów tłuszczowych, a także bogata jest w witaminę A, D, E, B i jod. W sklepie warto zwrócić uwagę na rodzaj łososia. Najlepsze są pacyficzne i atlantyckie. Doskonale na zdrowie wpływa również pstrąg, który ma chude mięso i zawiera najwięcej kwasów omega-3 wśród ryb słodkowodnych. W sklepie najlepiej kupować okazy nieduże. Śledzie to ryby tłuste, które bogate są w kwasy omega-3. Zawierają one również witaminę E, D i B. Na naszym rynku najczęściej dostępne są śledzie atlantyckie, dzięki czemu nie musimy się obawiać, że pojawi się u nas problem z nadmierną ilością dioksyn. Dobrze jest wybierać mintaja, który zalicza się do ryb z chudym mięsem, a ma ona dobroczynny wpływ na pracę organizmu człowieka, ponieważ zawiera wysokie dawki fosforu.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak jeść tanio i zdrowo – czy  to możliwe?

MonikaMaj 22, 2020

Migdały – czemu warto jeść?

MonikaKwiecień 14, 2020

Jak wyeliminować cukier z diety? 8 kroków do ograniczenia spożycia cukru

Spalacze.plKwiecień 10, 2020

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plKwiecień 9, 2020

Odchudzanie – czy możemy to zrobić bez diety i ćwiczeń?

SylwiaMarzec 31, 2020

Wzmocnienie odporności  – co stosować

SylwiaMarzec 27, 2020

Czy probiotyki mogą pomóc w chudnięciu?

SylwiaMarzec 20, 2020

Jak wzmocnić układ odpornościowy w czasie walki z koronawirusem (COVID-19)?

SylwiaMarzec 18, 2020

Dieta ketogeniczna zasady ketozy – FAQ

SylwiaMarzec 17, 2020

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone