Zdrowie

Postanowienia noworoczne, a rzeczywistość

Postanowienia noworoczne, a rzeczywistość

Nowy rok już za nami, ale nadal wiele osób żyje postanowieniami noworocznymi. Przed sylwestrem niemal każdy z nas robi listę rzeczy, które chce zrobić w następnym roku. Trzeba wiedzieć, że najczęściej na liście postanowień pojawiają się takie wyzwania, jak schudnięcie, rzucenie palenia, czy też rozpoczęcie chodzenia na siłownię. Niestety nasze postanowienia zazwyczaj kończą się na kilku dniowych staraniach, a potem odchodzą w zapomnienie. Dlaczego tak jest i jak tego uniknąć?

Dlaczego robimy postanowienia?

Na początek warto sobie ustalić, dlaczego w ogóle robimy sobie postanowienia noworoczne? Każdy człowiek czuje potrzebę wprowadzenia zmian w swoim codziennym życiu i wydaje nam się, że takie małe postanowienia dadzą nam najwięcej satysfakcji. Dodatkowo dla większości z nas najważniejsze jest zdrowie, więc właśnie dlatego postanowienia mają za zadanie poprawić jakość naszego zdrowia i korzystnie na nas wpłynąć. Odchudzanie zmniejsza ryzyko otyłości i pojawienia się chorób metabolicznych, rzucenie palenia dba o zdrowie płuc i zmniejsza ryzyko rozwoju raka. A aktywność fizyczna ma korzystny wpływ na zdrowie, wygląd sylwetki, a także samopoczucie. Mimo szczerych chęci wielu osobom nie udaje się dotrzymać postanowienia, a nawet nie są oni w stanie rozpocząć starań, by je dokonać. Dlaczego tak jest i jak to zmienić? Tego dowiemy się w kolejnej części artykułu.

Brak motywacji, a niedotrzymanie postanowienia

Kiedy pojawia się u nas pomysł na stworzenie listy z postanowieniami, to mamy zapał do pracy i działania. Trzeba również wiedzieć, że jeszcze na samym początku mamy motywację do walki. Jednak kiedy tylko nadchodzi czas, kiedy to konieczne jest rozpoczęcie starań i walki, to motywacja zaczyna znikać. Może tak być, ponieważ nieprawidłowo dobraliśmy sobie postanowienie. Jeśli chcesz się odchudzać, ponieważ nie masz innego pomysłu na postanowienie, czy tak robią twoi znajomi, to nie ma co się dziwić, że nie masz ochoty na przejście na dietę redukcyjną, która wymaga od ciebie wielu wyrzeczeń. Jeśli już od początku nie czujesz się dobrze ze swoim postanowieniem, to nie zmuszaj się do niego i znajdź dla siebie coś innego, co naprawdę cię interesuje, do czego nie stracisz zapału po kilku dniach.

Przyczyną braku motywacji jest również brak widocznych efektów naszych starań. Kiedy przechodzimy na dietę, to od razu chcemy widzieć, że waga się zmniejsza, a ciało zaczyna wyglądać lepiej. Jednak efekty widoczne są dopiero po kilku tygodniach, a u niektórych nawet po miesiącu lub dwóch. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość, ponieważ osiągnięcie celu może nam trochę zająć, bez względu na to, jakie jest nasze postanowienie. Nie można zniechęcać się po dwóch- trzech tygodniach, tylko dlatego, że na początku jest trudno, a efekty naszej pracy nie są widoczne. Jeśli w taki sposób podejdziemy do postanowień noworocznych lub wszystkich innych, to nie będziemy w stanie osiągnąć sukcesu.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zdrowie

More in Zdrowie

Wpływ genów i bakterii na nadwagę

RedakcjaLipiec 3, 2019

Niedokrwistość związana z niedoborem żelaza. Jakie są objawy, jakie skutki, jak leczyć?

SylwiaCzerwiec 15, 2019

Jak zatrzymać proces starzenia?

KlaudiaCzerwiec 14, 2019

Dlaczego masz problemy z koncentracją?

KlaudiaCzerwiec 13, 2019

Czynniki, które odpowiadają za otyłość u dzieci

KlaudiaCzerwiec 12, 2019

Czy sport pomaga w rzuceniu palenia?

KlaudiaCzerwiec 11, 2019

Brak ruchu, jest zagrożeniem dla zdrowia

KlaudiaCzerwiec 8, 2019

Zgaga – przyczyny, objawy, leczenie

MonikaMaj 20, 2019

Wzdęcia – diagnostyka i leczenie

MonikaMaj 20, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone