Dietetyka i zdrowe odżywianie

Dieta redukcyjna – jak powinna wyglądać

Dieta redukcyjna – jak powinna wyglądać

Dieta redukcyjna wcale nie musi być głodówką lub dieta odchudzającą, jak wydaje się większości z nas. Co prawda jej zadaniem jest pozbycie się tkanki tłuszczowej, ale ma ona również zwiększyć siłę mięśni i poprawić ich kondycję. Dziś pokażemy, jak powinna wyglądać prawidłowa  dieta redukcyjna.

Dieta redukcyjna – co musisz wiedzieć

Po pierwsze nie możesz się spodziewać, że po dwóch tygodniach prowadzenia takiej diety twoja sylwetka zmieni się nie do poznania. Proces spalania tkanki tłuszczowej oraz redukcji masy mięśniowej razem z dietą redukcyjną jest długotrwały, więc trzeba się na to przygotować. W  tej diecie chodzi głownie o kierowanie swoim metabolizmem. Trzeba dokładnie określić ile potrzeba jest nam kalorii, by mieć energię do ćwiczeń, czy pracy i spożywać właśnie taka porcję kalorii w ciągu dnia. Nie większą i nie mniejszą. Ważne, jest również to ile spożywamy posiłków oraz w jakich odstępach są one spożywane. W diecie redukcyjnej lepiej jeść częściej w mniejszych ilościach, dzięki czemu organizm nie będzie przyswajał tłuszczu, i gromadził go jako zapas energii.

Zasady diety redukcyjnej

Jak sama nazwa wskazuje, podczas tej diety należy zredukować ilość tkanki tłuszczowej w organizmie. A do zrobienia tego potrzebne jest wyeliminowanie z jadłospisu produktów, które mogą przyczynić się do zwiększenia się masy ciała. Tak więc w diecie redukcyjnej nie może znaleźć się:

  • Biały cukier,
  • Chipsy,
  • Piwo,
  • Słodycze,
  • Dania w proszku,
  • Oleje rafinowane,
  • Makarony,
  • Dania fast-food.

Jeśli planujesz rozpocząć dietę redukcyjną musisz przygotować się na to, że w twoim jadłospisie nie mogą znajdować się wymienione powyżej produkty. Przyczyniają się one do zwiększenia się tkanki tłuszczowej. Zamiast tych produktów, warto do diety wprowadzić jak najwięcej takich produktów, które dostarczają wiele witamin i minerałów oraz innych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu składników odżywczych. Znaleźć je można w warzywach, owocach i olejach, co oznacza, że w produktach nisko przetworzonych jest najwięcej składników odżywczych. I to takie produkty powinny znajdować się w diecie redukcyjnej.

Jak spożywać posiłki w czasie diety redukcyjnej

W diecie redukcyjnej bardzo ważnej, jest to kiedy jesz i jak jesz posiłki. Pamiętaj, że śniadanie jest twoim najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia i nie możesz go pominąć. Śniadanie najlepiej jeść dwie godziny po przebudzeniu. Nie później, ponieważ wtedy zaburzona zostanie praca metabolizmu. Śniadanie najlepiej spożywać do ósmej rano, ponieważ te wtedy układ trawienny pracuje najlepiej. Przerwy pomiędzy kolejnymi posiłkami nie powinny być dłuższe niż trzy godziny i nie powinny być również zbyt częste. Pamiętaj również, że jedzenie to coś czym musisz się delektować, czyli powinieneś jeść powoli. Nie ma co się spieszyć. Powolne i dokładne przeżuwanie przyczynia się do przyśpieszenia spalania tkanki tłuszczowej.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Redukcja – czym jest i kiedy jest potrzebna

MonikaStyczeń 16, 2019

Zdrowa dieta na lepszą pamięć

KlaudiaStyczeń 15, 2019

Płatki owsiane – czemu warto je jeść?

MonikaStyczeń 14, 2019

Najlepsze pomysły na śniadanie dla sportowca

MonikaStyczeń 13, 2019

Rodzaje żywności funkcjonalnej

KlaudiaStyczeń 12, 2019

Najlepsze diety oczyszczające

MonikaStyczeń 12, 2019

Kwasy, które musisz znać

KlaudiaStyczeń 11, 2019

Kwasy omega –3 na lepszą pamięć

KlaudiaStyczeń 11, 2019

Migdały – czemu warto jeść?

MonikaStyczeń 11, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone