Dietetyka i zdrowe odżywianie

Działanie zielonej kawy – jakie ma właściwości, w jakich dawkach przyjmować?

Działanie zielonej kawy – jakie ma właściwości, w jakich dawkach przyjmować?

Zielona kawa to suplement  diety na bazie surowej kawy, której kolor jest właśnie zielony. Jest to jeden ze skutecznych suplementów, który wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej, jednak ma również inne cenne właściwości lecznicze. Od wielu lat zielona kawa zyskuje na popularności i coraz więcej osób decyduje się nie tylko na jej suplementację, ale również picie. Jakie właściwości ma te substancja i czym różni się do czarnej kawy, którą najczęściej pijemy?

Zielona kawa – co musisz wiedzieć

Zielona kawa, to inaczej kawa surowa. Jej ziarna nie poddawane są paleniu, dzięki czemu nie tracą one cennych składników odżywczych. To właśnie dlatego zielona kawa stała się tak ceniona i popularna na rynku suplementów diety. Jest produktem, który może dostarczyć do organizmu liczne witaminy i minerały. A większość składników odżywczych które znajdują się w surowych ziarnach nie obecne są w kawie parzonej. Dojrzałe, ale surowe nasiona mają kolor zielony, są bogatsze smakowo i odżywczo i to właśnie odróżnia je od kawy czarnej, która najczęściej pijemy. Po ten suplement diety i napary z zielonej kawy najczęściej sięgają osoby, które chcą schudnąć lub z jakiegoś powodu nie mogą pić kawy czarnej.

Zielona kawa – suplement diety o bogatym składzie

Mimo tego, że suplementy diety to zazwyczaj preparaty z jednym składnikiem, to dostarczają one do organizmu liczne witaminy takie, jak:

  • Witamina B1,
  • Witamina B2,
  • Witamina B12,
  • Witamina C,
  • Kwas foliowy,

Jest to również produkt bogaty w cenne składniki mineralne, które niezbędne są dla naszego organizmu:

  • Wapń,
  • Potas,
  • Żelazo,
  • Magnez,
  • Fosfor,
  • Sód.

Jednak to nie wszystko, zielona kawa zawiera w sobie również liczne kawy, które wspierają pracę organizmu. Najwięcej jest w niej kwasu chlorogenowego. To właśnie on jest odpowiedzialny za szybsze spalanie tkanki tłuszczowej w organizmie. Nie zabraknie w niej również kofeiny, która wspomaga odchudzanie, przyśpieszając metabolizm, a także dodaje energii.

Zielona kawa – suplement diety na odchudzanie

Jeszcze do niedawna o suplementach diety z ekstraktem z zielonej kawy nie wiele się słyszało. Jednak teraz stają się one coraz bardziej popularne. Osoby, które zmagają się z nadwagą i otyłością mogą po nie sięgać, ponieważ zawierają one kwas chlorogenowy, który przyczynia się do szybszego spalania tkanki tłuszczowej i wydalania jej z organizmu. Nie możemy również zapomnieć, że jest to suplement diety bogaty w kofeinę, która przyśpiesza pracę metabolizmu, więc również uskutecznia procesy odchudzania i redukcji masy ciała

Suplement diety dla sportowców

Zielona kawa nie jest jedynie preparatem, który daje zadowalające efekty tylko podczas odchudzania. Jest ona również pomocna dla osób aktywnych fizycznie, ponieważ ma w sobie składniki o działaniu pobudzającym. Tak więc spożywanie tego suplementu diety dodaje energii.

Suplement diety o działaniu antynowotworowym

W zielonej kawie znajdują się polifenole, które mają tak samo skuteczne działanie, jak przeciwutleniacze. To więc oznacza, że przyczyniają się od do walki z wolnymi rodnikami, a także stresem oksydacyjnym. To sprawia, że ten preparat ma działanie antynowotworowe i może zmniejszać ryzyko rozwoju różnego rodzaju chorób cywilizacyjnych.

Jak dawkować zieloną kawę?

Napar z zielonej kawy należy przygotowywać zgodnie z zaleceniem producenta. Jej zasady przygotowywania nie różnią się od parzenia kawy czarnej. Jeśli decydujemy się na przyjmowanie suplementów diety z zieloną kawą, to należy spożywać dawki zalecane przez producenta. Pierwsze efekty jej stosowania można zauważyć już po miesiącu.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Czy ziemniaki tuczą?

SylwiaGrudzień 2, 2019

Adipex 75 – niebezpieczne odchudzanie

spalaczeListopad 6, 2019

Dynia – wartości odżywcze i właściwości

KlaudiaPaździernik 16, 2019

Alkohol w diecie sportowca

MonikaPaździernik 12, 2019

Mity i fakty na temat kreatyny

KlaudiaPaździernik 9, 2019

Suplementy diety, które podnoszą libido

MonikaPaździernik 5, 2019

Sposoby na przyśpieszenie metabolizmu

MonikaPaździernik 3, 2019

Czasowa głodówka: Co to takiego? Czy warto spróbować?

SylwiaPaździernik 2, 2019

Dlaczego nie wolno jeść zupek chińskich?

MonikaPaździernik 1, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone