Suplementy i odżywki

Jakie witaminy wybierać w okresie zimowym?

Jakie witaminy wybierać w okresie zimowym?

Wielkimi krokami zbliża się zima warto więc zadbać o swój wygląd i zdrowie o tej porze roku. Jest to czas bardzo wymagający dla całego organizmu, dlatego właśnie dziś dowiemy się jakie są sposoby na wzmocnienie odporności, wsparcie dla samopoczucia oraz poprawę w wyglądu w okresie zimowy.

Kwasy tłuszczowe omega-3

Każdy z nas doskonale zna kwasy tłuszczowe omega-3. Specjaliści zapewniają nas, że jest to składnik odżywczy, który jest niezbędny w organizmie człowieka. Dziś sprawdzimy ,dlaczego przyjmowanie kwasów omega-3 w okresie zimowym jest takie ważne. Po pierwsze w okresie zimowym układ immunologiczny jest szczególnie narażony na walkę z drobnoustrojami. Jeśli nie pracuje on w prawidłowy sposób, to bardzo często mogą się u nas pojawiać infekcje. Dlatego właśnie warto sięgać po kwasy tłuszczowe omega-3, które mają za zadanie odżywiać układ odpornościowy, zwiększać jego wydajność i poprawiać pracę komórek odpornościowych. Jednak to nie wszystko, zimą często sięgamy po tłuste i niezdrowe potrawy. Przez to podnieść się może poziom złego cholesterolu we krwi. Zbyt duży poziom cholesterolu w naczyniach krwionośnych może prowadzić o zatorów, udaru, zawału i miażdżycy. Kwasy omega- 3 to jeden z najskuteczniejszych preparatów na, który obniża poziom złego cholesterolu, a jednocześnie podwyższa poziome dobrego. Tak więc zmniejsza ryzyko występowania chorób układu sercowo-naczyniowego.

Witamina D

Coraz więcej słyszy się na temat tego, że nasze społeczeństwo cierpi z powodu niedoborów witaminy D. W Polsce coraz więcej osób ma ten problem, ponieważ mało jest dni słonecznych, kiedy to skóra może absorbować do krwi duże ilości witaminy D naturalnie występującej w promieniach słonecznych. Zimą dużo czasu spędzamy w zamkniętych pomieszczeniach, przez co nie mamy kontaktu ze słońcem. Bardzo łatwo więc o niedobór witaminy D, zwłaszcza, że jest ona słabo przyswajalna. A dlaczego witamina D jest tak ważna dla organizmu człowieka? Po pierwsze ma ona wpływ na układ odpornościowy, jest również niezbędna dla zdrowych kości i zębów, ponieważ wspomagaj ona przyswajanie wapnia. To jednak nie wszystko, jest to składnik odżywczy, który już od życia płodowego jest człowiekowi niezbędny do życia. Wiele badań wykazuje, że może ona zapobiegać występowaniu wielu chorób nowotworowych. Ma ona również wpływ na samopoczucie. Odpowiednia dawka witaminy D przyczynia się do wydzielana endorfin, a jest to hormon szczęścia. W okresie jesienno- zimowym najczęściej pojawia się u nas pogorszenie stanu psychicznego. A przyczyną tego może być niedobór witaminy D. Warto więc sięgać po suplementy diety z tą witaminą, zwłaszcza, że dodatkowa suplementacja jest polecana przez wielu specjalistów. Trzeba jednak pamiętać, że witamina D jest składnikiem, który rozpuszcza się w tłuszczach, tak więc w ich towarzystwie lepiej wchłania się do organizmu. Warto więc sięgnąć po szklankę mleka przy przyjmowaniu witaminy D.

Cynk

W okresie zimowym często obserwuje się spadek libido. Dni stają się coraz krótsze, humor nam nie dopisuje i stajemy się przemęczeni fizycznie i psychicznie. Warto więc sięgnąć po preparaty, które mogą podnieść libido i zwiększyć ochotę na seks. Cynk przez wielu naukowców jest nazywany pierwiastkiem miłości. Nie bez powodu, u mężczyzn zwiększa on poziom testosteronu, a jest to hormon, który ma bezpośredni wpływ na poziom libido. A u kobiet zwiększa on pragnienie i sprawia, że stają się one bardziej namiętne. Cynk jest również bardzo ważny dla płodności męskiej. Spożywając odpowiednie ilości tego pierwiastka zwiększa się ilość wydzielanego nasienia, poprawia się jego jakość, a plemniki są lepiej odżywione.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Suplementy i odżywki

More in Suplementy i odżywki

Iść na siłownię – najczęstsze pytania sportowców

KlaudiaPaździernik 7, 2018

Witamina D – wszystko co musisz o niej wiedzieć

KlaudiaPaździernik 1, 2018

Witamina A – czy jest bezpieczna dla zdrowia?

KlaudiaPaździernik 1, 2018

Dieta przy treningu na wzrost masy mięśniowej

MonikaWrzesień 28, 2018

Czy suplementy diety są nam potrzebne?

MonikaWrzesień 27, 2018

Ashwagandha – dlaczego warto z niej skorzystać?

Spalacze.plWrzesień 27, 2018

Jak działa białko na organizm sportowca

KlaudiaWrzesień 24, 2018

Suplementy diety na pomoc w nauce

KlaudiaWrzesień 22, 2018

Najmocniejsze spalacze tłuszczu – ranking

spalaczeWrzesień 18, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone