Dietetyka i zdrowe odżywianie

Sposoby na długowieczność

Sposoby na długowieczność

Każdy z nas zastanawiał się przynajmniej raz w życiu, jaki jest sposób na długie życie w zdrowiu i szczęściu. Do tego potrzebne jest zachowanie równowagi w organizmie, a także poprawienie swojej kondycji ruchowej i emocjonalnej. Na to, jak żyjemy i ile żyjemy ma wpływ wiele czynników, o których bardzo często zapominamy. Dieta i nasza aktywność fizyczna jest na pierwszym miejscu. A może coś więcej wpływa na długość naszego życia? Coś, o czym jeszcze nie wiemy, a możemy to wykorzystać? Czas się przekonać, jakie są skuteczne sposoby na długowieczność, ale w zdrowiu i szczęściu.

Zaskakująca prawda

To nie dieta i nie sport sprawiają, że możemy żyć dłużej. Tak więc nie one są najlepszymi sposobami na długowieczność. Przeprowadzono badania na dużej grupie ludzi, którzy dożyli stu lat. Badanie to miało na celu określenie czynników, które wpływają na długość i jakość naszego życia. Co ciekawe badania te wykazały, że u osób w wieku stu lat poziom wolnych rodników w organizmie był niemal taki sam, jak u osób mających sześćdziesiąt lat. Jednak trzeba wiedzieć, że u mężczyzn, którzy mieli gorsze zdolności poznawcze ten potencjał był mniejszy. Dodatkowo u ludzi dorosłych wrasta częstotliwość posiłków, a wzrosła nie tylko ilość jedzenia, ale również pica soków i herbat. W obecnych czasach stulatkowie przywiązywali większą wagę do sposobu swojego żywienia, a także nigdy nie chodzili głodni i zawsze mieli posiłki w domu. Po przebadaniu tej grupy stwierdzono, co tak naprawdę może mieć wpływ na długość naszego życia: oto kilka przykładów.

  • Pożycie małżeńskie

U kobiet, które zaszły w ciążę naturalnie, nawet po czterdziestym roku życia, zwiększa się szansa na długowieczność. To dla wielu osób może być to zaskakujące, ale trzeba się zastanowić, jak dużym wysiłkiem dla kobiet jest ciąża i poród. Jeżeli kobieta rodzi naturalnie zdrowe dziecko, to świadczy to o jej dobrej kondycji fizycznej,  a kobiety, które brały udział w badaniu częściej zostawały matakmi po czterdziestym roku życia, a znacznie rzadziej jako nastolatki.

  • Brzuch

Plaski brzuch jest sposobem na długowieczność. Okazuje się, że bardzo słusznie niemal każdy z nas dąży do tego, by mieć płaski brzuch, a to dlatego, że fałdki na brzuchu są zagrożeniem dla naszego zdrowia. Zwiększa on ryzyko udaru, cukrzycy typu II, a także zwiększa stan zapalny.

  • Odpowiednie stężenie witamin

To dotyczy szczególnie witaminy D, na której niedobór obecnie cierpi niemal całe nasze społeczeństwo. Zwiększa to naszą podatność na infekcję, a także osłabia organizm. Nie można więc unikać ekspozycji ciała na promienie słoneczne, ponieważ to światło słoneczne jest największym źródłem witaminy D.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Czy warto jeść truskawki?

KlaudiaCzerwiec 11, 2019

Co trzeba jeść podczas długiego i krótkiego treningu?

KlaudiaCzerwiec 10, 2019

Co jeść, by  przybrać  na wadze?

KlaudiaCzerwiec 8, 2019

Len – właściwości, zastosowanie i wartości

MonikaMaj 26, 2019

Bób – działanie i właściwości

MonikaMaj 25, 2019

Skrobia – gdzie występuje i jakie ma właściwości?

MonikaMaj 24, 2019

Białka jaj – aminokwasy dla sportowców

MonikaMaj 24, 2019

Mleko sojowe – skład, wartości i zastosowanie

MonikaMaj 23, 2019

Gluten- kiedy jest szkodliwy dla zdrowia?

MonikaMaj 23, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone