Dietetyka i zdrowe odżywianie

Odpowiednia technika treningowa – co jest ważne?

Odpowiednia technika treningowa – co jest ważne?

Wprowadzenie treningu siłowego do naszego harmonogramu na dłuższy czas jest dla każdego z nas ekscytujące, ale wiąże się również ze stresem. Z jeden strony widzimy, że nasza praca może nas doprowadzić do wymarzonych celów i osiągnięcia zadowalających rezultatów, jednak pojawia się również obawa, że nasze ciało nie da rady, albo pojawią się słabości, które zaprzepaszczą nasze plany. Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy wiedzieć, że kluczowa do osiągnięcia celu, jest odpowiednia technika treningowa. To właśnie ona decyduje o tym, czy nasze ćwiczenia będą dawały rezultaty, czy jednak nie wspomogą budowania masy mięśniowej.

Trening dostosowany do celu

Najważniejszym krokiem, jest określenie swoich celów. Dopiero potem będziemy w stanie dobrać odpowiedni dla nas trening, który rzeczywiście pomoże nam osiągnąć to co sobie wyznaczyliśmy. Może to być dla wielu osób oczywiste, ale jest tysiące osób początkujących, które chcą budować masę mięśniową, a dobierają ćwiczenia, na poprawienie kondycji. Są przypadku, że osoby, które trenują na spalanie tkanki tłuszczowej, w niewiedzy wykonują ćwiczenia siłowe. Jeżeli chcemy zmniejszyć naszą masę ciała, to najlepiej sprawdzi się trening średnio intensywny, trening obwodowy, a także ćwiczenia cardio. Jeżeli chcemy zacząć szybciej biegać, to podnoszenie ciężarów na pewno nam w tym nie pomoże, więc lepiej skoncentrować się na treningach biegowych, które naprawdę mogą nam pomóc. A osoby, które chcą rozbudować masę mięśniową powinny zaczynać od treningu siłowego.

Poprawna technika ćwiczenia

Jeżeli nie opanujemy prawidłowej techniki ćwiczeń, to nie ma żadnych szans na to, by doprowadzić nasze ciało do formy. Treningi siłowe, biegowe i niemal każde inne bazują na latach doświadczeń. Zostają one poddawane badaniom, a dzięki temu mamy coraz większą wiedzę na temat tego, jak z nich korzystać. Jednak nawet ciężkie treningi nie będą dawały żadnych rezultatów, jeżeli nie opanujemy prawidłowej techniki ruchu, techniki oddychania podczas wykonywania ćwiczeń, generowania, a także odpuszczania napięcia, czy dostosowania naszych ćwiczeń do odpowiedniego tempa.

Dodatkowo opanowanie właściwej techniki ćwiczeń, jest w stanie zmniejszyć ryzyko urazów  i kontuzji. Uzyskanie prawidłowej techniki sprawi, że efekty treningowe będą widoczne znacznie szybciej, a także zwiększy się gwarancja na profilaktykę prozdrowotną.

Wybieraj ćwiczenia, które znasz

Dobry plan treningowy powinien opierać się na ćwiczeniach, które dobrze znamy i opanowaliśmy prawidłową technikę ich wykonania. Jeżeli jednak decydujemy się na wykonywanie nowych ćwiczeń, to potrzeba dużo czasu, na to, by doskonalić ich technikę. Trzeba wiedzieć, że zła technika ćwiczeń znacząco osłabia efektowność naszych treningów, a także zwiększa ryzyko kontuzji. Błędy można popełniać nawet w prostych ćwiczeniach, takich jak przysiady. Zanim więc zaczniesz ćwiczyć, dobrze zapoznaj się z tym, jak powinno wyglądać prawidłowe wykonanie poszczególnych ćwiczeń i stale doskonale ich technikę.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Czy warto jeść truskawki?

KlaudiaCzerwiec 11, 2019

Co trzeba jeść podczas długiego i krótkiego treningu?

KlaudiaCzerwiec 10, 2019

Co jeść, by  przybrać  na wadze?

KlaudiaCzerwiec 8, 2019

Len – właściwości, zastosowanie i wartości

MonikaMaj 26, 2019

Bób – działanie i właściwości

MonikaMaj 25, 2019

Skrobia – gdzie występuje i jakie ma właściwości?

MonikaMaj 24, 2019

Białka jaj – aminokwasy dla sportowców

MonikaMaj 24, 2019

Mleko sojowe – skład, wartości i zastosowanie

MonikaMaj 23, 2019

Gluten- kiedy jest szkodliwy dla zdrowia?

MonikaMaj 23, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone