Dietetyka i zdrowe odżywianie

Odpowiednia technika treningowa – co jest ważne?

Odpowiednia technika treningowa – co jest ważne?

Wprowadzenie treningu siłowego do naszego harmonogramu na dłuższy czas jest dla każdego z nas ekscytujące, ale wiąże się również ze stresem. Z jeden strony widzimy, że nasza praca może nas doprowadzić do wymarzonych celów i osiągnięcia zadowalających rezultatów, jednak pojawia się również obawa, że nasze ciało nie da rady, albo pojawią się słabości, które zaprzepaszczą nasze plany. Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy wiedzieć, że kluczowa do osiągnięcia celu, jest odpowiednia technika treningowa. To właśnie ona decyduje o tym, czy nasze ćwiczenia będą dawały rezultaty, czy jednak nie wspomogą budowania masy mięśniowej.

Trening dostosowany do celu

Najważniejszym krokiem, jest określenie swoich celów. Dopiero potem będziemy w stanie dobrać odpowiedni dla nas trening, który rzeczywiście pomoże nam osiągnąć to co sobie wyznaczyliśmy. Może to być dla wielu osób oczywiste, ale jest tysiące osób początkujących, które chcą budować masę mięśniową, a dobierają ćwiczenia, na poprawienie kondycji. Są przypadku, że osoby, które trenują na spalanie tkanki tłuszczowej, w niewiedzy wykonują ćwiczenia siłowe. Jeżeli chcemy zmniejszyć naszą masę ciała, to najlepiej sprawdzi się trening średnio intensywny, trening obwodowy, a także ćwiczenia cardio. Jeżeli chcemy zacząć szybciej biegać, to podnoszenie ciężarów na pewno nam w tym nie pomoże, więc lepiej skoncentrować się na treningach biegowych, które naprawdę mogą nam pomóc. A osoby, które chcą rozbudować masę mięśniową powinny zaczynać od treningu siłowego.

Poprawna technika ćwiczenia

Jeżeli nie opanujemy prawidłowej techniki ćwiczeń, to nie ma żadnych szans na to, by doprowadzić nasze ciało do formy. Treningi siłowe, biegowe i niemal każde inne bazują na latach doświadczeń. Zostają one poddawane badaniom, a dzięki temu mamy coraz większą wiedzę na temat tego, jak z nich korzystać. Jednak nawet ciężkie treningi nie będą dawały żadnych rezultatów, jeżeli nie opanujemy prawidłowej techniki ruchu, techniki oddychania podczas wykonywania ćwiczeń, generowania, a także odpuszczania napięcia, czy dostosowania naszych ćwiczeń do odpowiedniego tempa.

Dodatkowo opanowanie właściwej techniki ćwiczeń, jest w stanie zmniejszyć ryzyko urazów  i kontuzji. Uzyskanie prawidłowej techniki sprawi, że efekty treningowe będą widoczne znacznie szybciej, a także zwiększy się gwarancja na profilaktykę prozdrowotną.

Wybieraj ćwiczenia, które znasz

Dobry plan treningowy powinien opierać się na ćwiczeniach, które dobrze znamy i opanowaliśmy prawidłową technikę ich wykonania. Jeżeli jednak decydujemy się na wykonywanie nowych ćwiczeń, to potrzeba dużo czasu, na to, by doskonalić ich technikę. Trzeba wiedzieć, że zła technika ćwiczeń znacząco osłabia efektowność naszych treningów, a także zwiększa ryzyko kontuzji. Błędy można popełniać nawet w prostych ćwiczeniach, takich jak przysiady. Zanim więc zaczniesz ćwiczyć, dobrze zapoznaj się z tym, jak powinno wyglądać prawidłowe wykonanie poszczególnych ćwiczeń i stale doskonale ich technikę.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Sposoby na przyśpieszenie metabolizmu

MonikaPaździernik 3, 2019

Czasowa głodówka: Co to takiego? Czy warto spróbować?

SylwiaPaździernik 2, 2019

Dlaczego nie wolno jeść zupek chińskich?

MonikaPaździernik 1, 2019

Mieszanki białek

MonikaWrzesień 12, 2019

Masło orzechowe – jakie jest najlepsze?

MonikaWrzesień 11, 2019

Uzależnienie od słodyczy

SylwiaWrzesień 2, 2019

Przyprawy i produkty zmniejszające apetyt

SylwiaSierpień 30, 2019

Zdrowe produkty, ale z umiarem

SylwiaSierpień 28, 2019

Jakie wartości odżywcze ma zielony jęczmień?

KlaudiaSierpień 19, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone