Dietetyka i zdrowe odżywianie

Dlaczego trening nie prowadzi do redukcji wagi?

Dlaczego trening nie prowadzi do redukcji wagi?

Dla wielu osób jednym z celów treningu sportowego jest ograniczenie masy ciała. Niekiedy jednak zdarza się, że pomimo upływu tygodni, a nawet miesięcy waga pozostaje taka sama. Warto zatem zastanowić się, dlaczego regularne treningi nie zawsze prowadzą do zmniejszenia masy ciała.

Najprostszą przyczyną są nieprawidłowe nawyki żywieniowe. Skuteczne odchudzanie wymaga połączenia aktywności fizycznej z odpowiednią dietą. Osoby rozpoczynające uprawienie sportu błędnie zakładają, że mogą pozwolić sobie na większą swobodę w wyborze posiłków, ponieważ i tak spalą je podczas treningu. Zwiększeniu ilości spożywanego jedzenia sprzyja także większy głód, który jest wynikiem wzmożonego wysiłku fizycznego. W takiej sytuacji organizm wprawdzie spala większą ilość kalorii, ale jednocześnie otrzymuje ich znacznie więcej, dlatego waga nie zmienia się. W celu ograniczenia nadmiernego apetytu można zastosować odpowiednie suplementy diety. Na szczególną uwagę zasługują preparaty zawierające naturalne składniki, wśród których można wymienić HCA firmy Scitec Nutrition. To suplement w postaci kapsułek, które zawierają wyciąg z owoców Garcinia Cambodgia. Niekiedy przyczyną wzrostu łaknienia są zbyt intensywne treningi, podczas których spalany jest przede wszystkim nie tłuszcz, ale glikogen, będący dla organizmu ważnym źródłem energii. Osobom zainteresowanym redukcją masy ciała zaleca się zatem treningi o umiarkowanej intensywności. Zamiast zwiększenia intensywności lepiej zdecydować się wydłużenie czasu treningu.

Kolejną przyczyną nie zmniejszania się wagi mogą być ćwiczenia siłowe. Taki trening prowadzi do rozbudowy masy mięśniowej, która jest cięższa od tłuszczu. Podczas ćwiczeń tłuszcze jest spalany, jednak dochodzi do wzrostu mięśni, a tym samym do utrzymania, a niekiedy nawet zwiększenia masy ciała. Dotyczy to przede wszystkim osób rozpoczynających treningi, u których w mięśniach zatrzymywane są woda i glikogen. Przy ćwiczeniach siłowych nie zaleca się zatem częstego korzystania z wagi. W celu sprawdzenia efektów treningu można natomiast wykonać pomiar składu ciała. Takie badanie pozwala na sprawdzenie nie tylko zawartości tkanki tłuszczowej i mięśniowej, ale także poziomu wody, białka i substancji mineralnych. Pomiar warto wykonać przed rozpoczęciem treningów, co pozwoli na dobór ćwiczeń dostosowanych do indywidualnych potrzeb swojego organizmu. Później badanie powinno być systematycznie powtarzane, w celu kontrolowania efektów treningu. W celu uniknięcia nadmiernego gromadzenia się wody w organizmie należy wypijać codziennie 1,5- 2 litry wody. Utrzymanie właściwego poziomu nawodnienia sprawia bowiem, że organizm nie musi tworzyć sobie rezerw w formie zatrzymanych płynów.

Na koniec warto wspomnieć o tym, że spadek wagi nie powinien przekraczać 1 kg tygodniowo. Niektórzy starają się osiągnąć lepszy efekt, jednak trzeba pamiętać o tym, że zbyt szybkie tracenie na wadze może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone