Odchudzanie

Trening interwałowy

Trening interwałowy

Podczas walki z nadmiernymi kilogramami konieczna jest odpowiednia aktywność fizyczna. Osoby zainteresowane redukcją masy ciała coraz częściej zwracają uwagę na trening interwałowy, zwany także HIT (skrót od angielskiej nazwy High Intensity Interval Training).

Początkowo trening ten był przeznaczony dla sportowców wyczynowych, natomiast za jego najważniejsze efekty uznawano poprawę siły i wytrzymałości. Z czasem dostrzeżono jednak, że taki trening pozwala również na znaczną redukcję masy ciała. W największym skrócie trening interwałowy jest treningiem o zmiennej intensywności, a zatem należy wykonywać naprzemiennie ćwiczenia bardzo i mało intensywne. Interwał oznacza okres czasu, przez który wykonuje się ćwiczenie z wysoką, a później z mniejszą intensywnością. Taki plan treningowy można zastosować w przypadku wielu dyscyplin sportowych. Jego skuteczność jest wynikiem pobudzania metabolizmu i aktywacji procesów spalania tkanki tłuszczowej. Co bardzo ważne, metabolizm pozostaje usprawniony nawet przez 24 godziny po zakończeniu treningu. Przebieg sesji treningowy uzależniony jest od zastosowanego protokołu. Wybierając protokół należy wziąć pod uwagę swoją kondycję fizyczną. Poszczególne protokoły różnią się między sobą pod względem intensywności, długości interwałów, a także stosunku pracy do odpoczynku.

Szybkość spalania tkanki tłuszczowej nie jest jednak jedyną zaletą i przyczyną dużej popularności treningu interwałowego. Ważną rolę odgrywa także krótki czas trwania sesji treningowych. Bardzo dobre efekty można osiągnąć już dzięki 2-3 kilkunastominutowym sesjom tygodniowo. Z tego względu trening interwałowy jest znakomitym rozwiązaniem w przypadku osób, które chcą zredukować wagę, lecz nie mają zbyt dużo czasu na aktywność fizyczną. Zaletami treningu interwałowego są także poprawa ogólnej kondycji fizycznej oraz fakt, że można wykonywać go w dowolnym miejscu i bez specjalnych przyrządów. Istotna jest bowiem intensywność, a nie rodzaj ćwiczeń. Trening ten można zastosować między innymi w przypadku joggingu, jazdy na rowerze, przysiadów, skakania na skakance oraz podciągania na drążku. Co więcej, uznaje się że trening interwałowy zwiększa wrażliwość na insulinę, a tym samym ogranicza ryzyko zachorowania na cukrzycę. Nie bez znaczenia jest również fakt, że redukcja tkanki tłuszczowej odbywa się bez zmniejszania tkanki mięśniowej. Efekty treningu interwałowego mogą być jeszcze lepsze, jeżeli zastosuje się odpowiednie suplementy diety. Suplementacja kreatyną i białkiem serwatkowym pozwala na szybszą rozbudowę beztłuszczowej masy mięśniowej, natomiast wyciąg z zielonej herbaty pomaga ograniczyć zakwasy oraz przyśpiesza regenerację.

Skuteczność treningu interwałowego uzależniona jest przede wszystkim od przestrzegania wszystkich jego zasad. Warto pamiętać, że nie powinno się łączyć go w jednym dniu z innymi treningami, na przykład aerobowymi. Pomiędzy kolejnymi sesjami treningowymi należy zachować przynajmniej jeden dzień przerwy.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odchudzanie

More in Odchudzanie

Iść na siłownię – najczęstsze pytania sportowców

KlaudiaPaździernik 7, 2018

Turystyka górska – sposób na odchudzanie

spalaczePaździernik 2, 2018

Jak wyszczuplić sylwetkę w miesiąc

MonikaWrzesień 30, 2018

Post Dąbrowskiej – opis diety i zasady stosowania

SylwiaWrzesień 29, 2018

Dieta 1500 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

SylwiaWrzesień 28, 2018

Dieta 1200 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

SylwiaWrzesień 27, 2018

Dieta 1000 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

SylwiaWrzesień 26, 2018

Czy odchudzanie wpływa na zmniejszenie odporności?

Spalacze.plWrzesień 25, 2018

Najlepsze na rynku środki do spalania tłuszczu

spalaczeWrzesień 19, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone