Odchudzanie

Trening interwałowy

Trening interwałowy

Podczas walki z nadmiernymi kilogramami konieczna jest odpowiednia aktywność fizyczna. Osoby zainteresowane redukcją masy ciała coraz częściej zwracają uwagę na trening interwałowy, zwany także HIT (skrót od angielskiej nazwy High Intensity Interval Training).

Początkowo trening ten był przeznaczony dla sportowców wyczynowych, natomiast za jego najważniejsze efekty uznawano poprawę siły i wytrzymałości. Z czasem dostrzeżono jednak, że taki trening pozwala również na znaczną redukcję masy ciała. W największym skrócie trening interwałowy jest treningiem o zmiennej intensywności, a zatem należy wykonywać naprzemiennie ćwiczenia bardzo i mało intensywne. Interwał oznacza okres czasu, przez który wykonuje się ćwiczenie z wysoką, a później z mniejszą intensywnością. Taki plan treningowy można zastosować w przypadku wielu dyscyplin sportowych. Jego skuteczność jest wynikiem pobudzania metabolizmu i aktywacji procesów spalania tkanki tłuszczowej. Co bardzo ważne, metabolizm pozostaje usprawniony nawet przez 24 godziny po zakończeniu treningu. Przebieg sesji treningowy uzależniony jest od zastosowanego protokołu. Wybierając protokół należy wziąć pod uwagę swoją kondycję fizyczną. Poszczególne protokoły różnią się między sobą pod względem intensywności, długości interwałów, a także stosunku pracy do odpoczynku.

Szybkość spalania tkanki tłuszczowej nie jest jednak jedyną zaletą i przyczyną dużej popularności treningu interwałowego. Ważną rolę odgrywa także krótki czas trwania sesji treningowych. Bardzo dobre efekty można osiągnąć już dzięki 2-3 kilkunastominutowym sesjom tygodniowo. Z tego względu trening interwałowy jest znakomitym rozwiązaniem w przypadku osób, które chcą zredukować wagę, lecz nie mają zbyt dużo czasu na aktywność fizyczną. Zaletami treningu interwałowego są także poprawa ogólnej kondycji fizycznej oraz fakt, że można wykonywać go w dowolnym miejscu i bez specjalnych przyrządów. Istotna jest bowiem intensywność, a nie rodzaj ćwiczeń. Trening ten można zastosować między innymi w przypadku joggingu, jazdy na rowerze, przysiadów, skakania na skakance oraz podciągania na drążku. Co więcej, uznaje się że trening interwałowy zwiększa wrażliwość na insulinę, a tym samym ogranicza ryzyko zachorowania na cukrzycę. Nie bez znaczenia jest również fakt, że redukcja tkanki tłuszczowej odbywa się bez zmniejszania tkanki mięśniowej. Efekty treningu interwałowego mogą być jeszcze lepsze, jeżeli zastosuje się odpowiednie suplementy diety. Suplementacja kreatyną i białkiem serwatkowym pozwala na szybszą rozbudowę beztłuszczowej masy mięśniowej, natomiast wyciąg z zielonej herbaty pomaga ograniczyć zakwasy oraz przyśpiesza regenerację.

Skuteczność treningu interwałowego uzależniona jest przede wszystkim od przestrzegania wszystkich jego zasad. Warto pamiętać, że nie powinno się łączyć go w jednym dniu z innymi treningami, na przykład aerobowymi. Pomiędzy kolejnymi sesjami treningowymi należy zachować przynajmniej jeden dzień przerwy.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odchudzanie

More in Odchudzanie

Sposoby na zmniejszanie tkanki tłuszczowej przed sylwestrem

KlaudiaGrudzień 12, 2018

Odchudzanie w domu – co kupić do domowej siłowni?

Spalacze.plGrudzień 12, 2018

Skuteczne odchudzanie – sprawdź o TYM musisz pamiętać

KlaudiaGrudzień 11, 2018

Odchudzasz się? Uważaj na te produkty! 10 podstępnych i tuczących produktów

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Czy pływanie odchudza? 10 niesamowitych korzyści z pływania

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

11 spalaczy tłuszczu, które znajdziesz we własnej kuchni

Spalacze.plGrudzień 10, 2018

Johimbina – afrodyzjak, który spala tłuszcz

Spalacze.plGrudzień 10, 2018

Efekt jojo – czym jest i jak go uniknąć?

Spalacze.plGrudzień 9, 2018

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plGrudzień 9, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone