Trening

Motywacja do ćwiczeń na nowy rok

Motywacja do ćwiczeń na nowy rok

Kiedy nadchodzi nowy rok, to najczęściej pojawiają się u nas postanowienia, które mają ścisły związek ze sportem lub odchudzaniem. Mówimy sobie, że od nowego roku zaczynamy ćwiczyć lub, że w nowym roku schudniemy 10 kilo. Przez pierwsze tygodnie jesteśmy pełni zapału i przygotowujemy się do ćwiczeń, kupujemy sprzęt sportowy, ubrania i buty do biegania, a po następnych tygodniach zaczynamy wracać do swoich starych norm. Zaczynamy więcej czasu spędzać w domu na kanapie, a nasza dieta nie ma nic wspólnego z odchudzaniem. Przygotowaliśmy listę praktycznych wskazówek, jak znaleźć motywację do ćwiczeń i jak zmienić swoje nawyki.

Pamiętaj, by dokładnie określić swój cel

Jeśli twój cel nie będzie ściśle określony i nie będziesz wiedzieć, co tak naprawdę chcesz osiągnąć, to nawet długotrwałe starania mogą nie dawać oczekiwanych przez ciebie efektów, a przez to szybko się zniechęcisz. Nie mów sobie, że w nowym roku schudniesz. To jest słabo określony cel, przez który nie wiesz, kiedy widać efekty i kiedy możesz skończyć, się odchudzać. Lepiej powiedzieć sobie, że schudniesz pięć lub dziesięć kilogramów. Tutaj cel jest określony, więc dokładnie wiesz, do czego dążysz. Takie określenia dają nam więcej wskazówek i łatwiej jest nam się zmotywować do osiągnięcia wyznaczonego celu.

Patrz realnie na swoje możliwości

Wiele osób w nowym roku rzuca się na wyzwania sportowe, nie znając swoich możliwości i często je przeceniając. Postawienie sobie celu, który nie jest do osiągnięcia w kilka miesięcy, stanie się uciążliwy i zniechęci nas do pracy. Jeśli w nowym roku chcesz startować w półmaratonie, to musisz pamiętać, że dopiero zaczynasz swoje treningi biegania, więc masz małe doświadczenie. Twój trening przygotowawczy powinien zakładać treningi, które naprawdę przygotują cię do wyzwania, jakie sobie postawiłeś. Niestety to, że postawimy sobie poprzeczkę wysoko, nie oznacza, że szybciej osiągniemy wyznaczony cel. W większości przypadków jest odwrotnie, ponieważ nakładanie na siebie zbyt wielkiego obciążenia sprawi, że organizm się przemęczy, a ty nie będziesz w stanie dalej walczyć o osiągnięcie wyznaczonego celu.

Nie osiągaj się

Są osoby, które twierdzą, że na osiągnięcie noworocznych postanowień mają cały rok, aż dwanaście miesięcy, więc nie muszą zaczynać od stycznia. Jednak prawda jest taka, że im szybciej zaczniemy, tym mamy większe szansę na to, by naprawdę udało nam się spełnić nasze postanowienia. Nie patrz na to, że na bieganie będzie lepsza pogoda, a odchudzanie zimą nie jest możliwe. To bzdury i wymówki, które sprawiają, że osiągamy się z podjęciem wyzwania, które przecież sami sobie wyznaczyliśmy. Pamiętaj również o tym, że najlepiej zacząć już dziś, bo nie będzie na to lepszego momentu.

Miej towarzystwo

Osoby, które ćwiczą lub odchudzają się razem, mają więcej motywacji i z łatwością osiągają wyznaczony cel. Jeśli w swoim postanowieniu jesteś sam, to znacznie trudniej będzie ci się zmotywować i znajdziesz wiele wymówek, by odłożyć spełnienie celu na inny czas. A jeśli masz towarzysza, to będzie on cię pilnować i cały czas mobilizować do wysiłku i starań.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

More in Trening

Zasady szybkiego i zdrowego biegania

KlaudiaMaj 20, 2019

Kiedy biegać – rano, czy wieczorem?

KlaudiaMaj 19, 2019

Przetrenowanie – jak sobie z tym poradzić?

KlaudiaMaj 16, 2019

Ile powinna trenować osoba początkująca?

KlaudiaMaj 11, 2019

Czy kobiety powinny trenować mięśnie klatki piersiowej?

KlaudiaMaj 9, 2019

Co najlepiej pić na siłowni i podczas treningu?

KlaudiaMaj 9, 2019

Jak nauczyć się pływać – porady ekspertów

MonikaKwiecień 14, 2019

Dlaczego nie widzę efektów treningowych?

MonikaKwiecień 12, 2019

Jak przygotować się do długiej trasy na rowerze?

Spalacze.plLuty 23, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone